Huh? Een marketingblog of zo? Nee hoor, gewoon een verhaal uit eigen ervaring.
Zoals jullie weten verhuren we vakantieappartementen, onze eigen FeWo Berk.
Onze eerste stapjes in de verhuur zetten we in de zomer 2022. We verhuurden 1 appartement en hadden de zomer gelijk vol met vrienden en familie. Een welkome start en een goede test, want we hadden natuurlijk nog geen ervaring.
Ondertussen zijn we al een aantal zomer- en winterseizoenen verder en weten we waar onze sterktes en verbeterpunten liggen. Maar hoe hard we zelf ook aan de weg timmeren, we hebben ook de hulp van onze gasten nodig.

Het is een huizenhoog cliché, maar aanbevelingen werken nog steeds het beste. Immers, wanneer iemand je vertelt dat ze ergens een fantastische vakantie gehad hebben, dan gaat het bij jou misschien ook wel kriebelen om er eens een kijkje te gaan nemen. De zomermaanden vullen zich dan ook met mensen die al voor de 2de, 3de en zelfs 4de keer bij ons komen (Ja, ik kijk naar jullie Sandra en An 🙂 ).
Gedurende het winterseizoen hebben we vooral voor ons onbekende gasten over de vloer. Gasten uit onder andere Polen, Tsjechië, Hongarije, Slovenië, Kroatië en dit jaar voor het eerst ook uit – hou je vast – Litouwen. Die gasten komen de eerste keer bij ons via het welbekende boekingsplatform.

We vragen actief aan gasten om een review achter te laten na hun verblijf en dat werkt echt. Afgelopen zomer hadden we twee doorreisfamilies uit Kroatië over de vloer. Gezellige mensen waar we een prettig contact mee hadden, ondanks dat ze er maar voor één nachtje waren.
Beide families lieten een review achter en deelden actief onze gegevens op een of ander Facebookforum. En wat zien we? Dit winterseizoen is 1 op de 3 boekingen uit Kroatië afkomstig, terwijl we vorige winter geen Kroaten over de vloer hadden.
Dát is de kracht van een review.

Dus als je ooit weer eens een keer een ondernemer hoort zeggen “mijn hart maakt een sprongetje bij iedere positieve review”, dan is dat geen melige kreet, maar echt iets wat het verschil maakt.
Laten jullie reviews achter na een vakantie of wanneer je ergens een product gekocht hebt?